19:e Januari, Tisdag. Henrik

Nu lär väll alla som läser det här inlägget få en chock när ni ser att jag börjat skriva igen =) Facebook har ju lagt ner sin sida ikväll för uppdateringar så jag fick lov att hitta på med annat när jag inte kunde snoka runt efter skvaller istället. Ganska fashinerande faktiskt vad folk skriver på fejan egentligen och hur alla tror på allt skvaller som florerar där, känns nästan som det är ens nya umgänge att "hänga på fejan" ungefär som när man var 14 år och "stack till kyrkmurn". Fast innerst inne så vet jag ju vilka mina riktiga vänner är och att dom kan inte bara logga ut från min tillvaro när som helst utan dom finns alltid inloggade i mitt hjärta =)
Jag läste några snabba rader ur de senaste inläggen ur min blogg och konstaterade att det har hänt en hel del sedan det sista inlägget. Opeln har jag givit tillbaka till Lars och köpt mej en ford, Viktoria´s sänghimmel har vi tagit ner efter att hon lindat in sig i den flera gånger och så har jag fått tag i en 1,20 säng. Där ser man hur saker och ting alltid löser sej i slutändan!
Fan jag är nog en av de starkaste optimister som finns tror jag, vissa dagar känns det som att fötterna inte vill bära mej längre och att allt jag tar för mej förvandlas till skit och att jag för det mesta är omgiven av skitstövlar som inte ens klarar av att ta reda på sin egen skit. Men någonstans i all skit så letar sig solstrålarna fram och det är dom jag har en förmåga att kunna finna energin i och förstå att oavsett vad som än händer i livet och oavsett hur jobbigt allt kan vara så kan man vända allt det onda till det goda! Man måste tro på sig själv och det gör jag stenhårt, jag vet att jag kan ALLT bara jag VILL och så länge viljan finns där så är det inget/ingen som kan knäcka mej!!
Känner mej riktigt på hugget ikväll vad det gäller ganska så allvarliga saker men det är riktigt skönt att få skriva av sej. Alla som känner mej vet vad som händer i min tillvaro just nu och alla som inte känner mej som försöker förorena min tillvaro av någon oförklarlig anledning kommer snart att få lära sig att mej bråkar man aldrig med frivilligt om de hade vetat från början vem jag är.
Annars så tickar livet på bra tycker jag, det är full aktivitet hela dagarna på både mej och barnen.
Idag har jag varit på möte i Älvdalen hela dagen och kidsen har varit med M&M och ikväll så har Viktoria åkt längd. Hon var så glad när hon kom hem från skidåkningen och talade om "mamma nu har jag åkt det fortaste jag kunde" med ett stort leende. Det har ju varit så horibelt svinkallt här i flera veckor så barnen har nästan inte kunnat vara ute så det har varit lite skidåkning i vinter än så länge.
Imorn då ska Viktoria åka skridskor på gymnastiken och det var hon oxå väldigt nöjd över. Själv ska jag på jobbet och ha möte hela dagen, det ska bli roligt och givande! Linus får vara med Mormor på dagen när jag jobbar.
Nehe nu hinner jag inte skriva nå mer för klockan tickar så fort. Nu ska jag sticka några varv på en fuskolle som jag håller på att göra till mej själv under tiden som jag ska ringa Micko och kolla läget, sen när jag lägger mej så ska jag läsa en bok som heter "Vanvård eller vård av gammal vana" som Ola Polmé och Marie Hultén har skrivit. Det är en bok som all vårdpersonal borde läsa tycker jag, jag har läst halva och den är väldigt gripande må jag säga.
Nehe god natt då allihopa =)

Dagens bästa kommentar och tankeställare: Jag tycker du borde utbilda dig och satsa på din egen kariär nu för jag tror att det ligger i tiden för dej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0