Lördag 24:e april. Vega

Nu har jag nyss löst Melodikrysset å det gick bra den här Veckan =)
Igår så var vi ner på stranden som ligger nedanför huset och där trivdes barnen bra! Det är så skönt att kunna sitta och njuta av vädret och bara studera kidsen när de utforskar världen och dess underliga ting :) På eftermiddagen sen så hälsade vi på J`s systrar varav en av dem och syskonbarnen fäljde med in till Vansbro där det var vårfest.
Viktoria träffade Pippi Långstrump :) Sen fick de hoppa i en hoppborg och det tyckte alla kidsen var roligt! Men det som var litre tråkigt var att det vackra vädret vi hade på förmiddagen hade försvunit och det började blåsa och snöa! J gick helt oberörd i shorts (!) och jag höll på att frysa ihjäl.
Men innan vi for hem så ville barnen rida på hästarna de hade där och Linus var nr 2 som skulle rida utav de 4 barn vi hade med oss. När hästen gått några meter så sa Linus -Nu orkar nog inte hästen nå mer så vi måste stanna! *he he* Detta gjorde ju att jag hann inte med och få nå kort på han när han red.
Jag funderar faktiskt helt seriöst på om jag ska rida en tur idag, har inte setat på en häst på flera år men nog hade det varit skönt med en ridtur!
Det är kanonväder idag igen så nu ska jag och kidsen gå ner en timme på stranden innan det blir lunch. J är och fixar en hage åt några grisar som han har skaffat och när det är klart sen så ska vi åka till Svärfar och hans gård.
Nehe nu lär jag klä på kidsen om vi ska hinna med det vi ska göra idag, Linus måste duscha för han har målat magen med en turshpenna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0