9:e Mars Måndag. Torbjörn & Torleif

Aldrig förr har väll en måndag varit så härlig som nu när man är ledig! Jag har jobbat i helgen men ändå haft det superbra!! Vi har haft Viktoria, Isak och Linus hemma och barnen har skött sej exemplariskt och varit söta små änglabarn och det är skönt.
På fredag kväll så gick vi och åt plankstek med kidsen, Dick och Ida var oxå med. Det var riktigt gott och mysigt.
Jag har jobbat kväll hela helgen så på lördagen åkte vi iväg till en slogbod och grillade tillsammans så det blev våran lunch den dagen innan jag skulle jobba. Kidsen åkte bobb och pulka och sysselsatte sej bra själva under tiden som jag och Micko grillade.
Igår så städade vi hemma innan jag skulle jobba och Micko åka till sitt jobb så nu ser det skapligt ut hemma. När jag gick till jobbet så började det att snöa och det snöade hur mycket som helst! När jag slutat jobbet så skulle jag gå hem och hämta bilen och åka till Mamma och Pappa och sova där för Viktoria och Linus sov över där, då var det så mkt snö så jag höll inte på att ta mej av gården med bilen!
När jag var hem och hämtade bilen så sprang jag in och hängde en tvätt och då såg jag att jag hade ett brev på huvudkudden som det låg en lila tulpan på. Det var från min älskling och det var nära att tårarna kom när jag läste det för han är så söt =) Jag trivs väldigt bra med att få kärleksbrev måste jag säga!
Nu börjar solen att visa sej och det är vindstilla idag så det blir nog en riktigt skön dag. Jag och Linus är hemma hos syrran och Viktoria är på skolan. Jag ska nog gå ut och skotta lite snö sen idag när Linus ska sova middag.
Jag har lite bilder jag hade velat ladda upp men den här datorn är ju så seg så jag vet inte om jag orkar. Får se om det blir sen idag kanske.
Nu ska jag göra mej lite kaffe och så ska jag sätta på musik åt Linus så han får dansa lite, det tycker han är jättekul!

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad gulligt!! Jag ska gå och slå Marcus lite nu, för jag får då aldrig kärlekbrev!

2009-03-10 @ 11:25:15
URL: http://tjolebompan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0