26:e feb. Torsdag. Torgny och Tokel

Namnsdagarna idag påminner mej om min gymnasietid i Falun *hehe* Träffade en västerdaling på en fest vi var på i Borlänge som hette Torgny men det hände inget avancerat, tro mej. Efter det lilla mötet sen så fick jag höra på ryktesvägar att han aldrig förr hört ett fruntimmer dra så stora timmerstockar som mej *MOAHAHA* Att snarka högt det är en konst jag behärskar. Jag har förresten ett foto på mej och han från den festen.
Jag såg i mina kommentarer att Madde har hittat doftkulor på särnaffärn *TACK* vad lycklig jag blir över sådana små fina kommentarer! Så när jag skrivit färdigt det här så ska jag genast skutta dit och köpa sådana =D
Jag har varit ledig sedan i Måndags men ändå haft fullt upp på dagarna och har jag haft några lediga minuter så har jag varit ute med kidsen. Linus har varit hos mej några dagar och han vill vara ute dygnet runt om han fick och åka bob och så ska han titta på alla fordon som finns på gården. Mån och Tis hade vi helt fantastiskt väder med lite solsken och några plusgrader och jag har barnen att tacka för att jag tog mej tid att vara ute några timmar!
Igår så åkte Linus hem igen och Viktoria åker till sin pappa imorn så det innebär att i helgen är jag helt barnledig och arbetsledig *OMG* Jag har nästan panik och känner en innre stress över vad jag ska göra på all denna lediga tid! Jag har bestämmt att jag ska unna mej själv något men sedan så tar fantasin slut. Jag får panik när jag inte kan planera något konkret i förväg hur mina 2 dagar av frihet ska se ut. En sak vet jag iaf, jag ska äta ute och jag ska äta skräpmat för jag har inte tänkt att laga mat och diska, det är då ett som är säkert!
Imorn så ska jag åka med Viktoria till leksand, sen när jag lämnat henne där så ska jag försöka åka in i Mora och handla lite om det är möjligt nu när det är vasaloppstider. Jag måste hitta strumpbyxor åt Linus och det är inte det enklaste för det finns bara åt flickor. Men jag får väll köpa några röda med rosa hjärtan och dra andra strumpor utanpå som passar hans klädsel, jag är ju en smula trångsynt och har svårt att klä pojkar i rosa och rött fast jag klär gärna upp Micko i sådana kullörer ibland =) Sen har jag tänkt att hitta något fint åt Viktoria, jag vet att jag ska ha några svarta och vita tunna tröjor om jag hittar för då kan hon ha dem under sina klänningar, det är jättefint tycker jag och hon tycker ju att det är toppen att få ha klänning även på vinter. ett smart sätt att dryga ut garderoben lite.
Viktoria var med i sin första serietävling igår och hon kom 3:a, dom kämpade på bra alla barn och dom var så gulliga när dom pinnade fram på små rangliga ben tycker jag =)
Idag har jag varit på utvecklingssamtal i skolan och läraren hade bara possetiva saker att säga så det kändes väldigt bra.
Senare idag så ska jag på kursen med jobbet, jag hade ju glömt av hemuppgiften vi skulle göra men nu så är den klar.
Imorn kommer älsklingen hem igen, han är borta och jobbar på veckorna nu så det är så tomt hemma. Fast jag ska inte sticka under stolen att det faktiskt är skönt att vara ensammen hemma ibland med ;)
Jag hittade en bok hemma hos Mamma och Pappa med visor och ballader av Dan Andersson, jag sjöng någon för Viktoria och hon ville höra flera så jag ska mysa ner mej i fotöljen med henne och sjunga mera, men först ska jag komma över en burk doftkulor!
Ja just ja sen har jag återupptagit mitt medlemsskap på facebook så jag måste väll glena lite där nu oxå ;)

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahaha de va tider de Carola ;D

2009-02-26 @ 11:51:42
URL: http://luella.blogg.se/
Postat av: Helena

Vad härligt att saker och ting verkar bli bra för er! Har Micko fått jobb alltså? Jättekul ju! Har ni kvar nån snö i Särna då? Jag måste ju gräva ner mej i nått när jag kommer :P

2009-02-26 @ 16:13:13
URL: http://tjolebompan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0