19:e Feb. Tors, Gabriella & Ella

Igår hade jag en riktigt bra dag, den började med att jobba mellan 7-14:30. Jobbet gick galant, jag fick beröm av arbetskamrater och det var en herre som talade om för mej att jag är ung, snabb och lovande. Det är fina ord som jag tog till mej och sträcker lite extra på ryggen. Jag tog en motionstimme och slutade en timme tidigare, den timmen ägnade jag åt att sopa och skotta snö, det är bra motion! Sen hämtade jag Viktoria på skolan och skjutsade henne till minikören och kyrkans barntimme, under dom 2 timmarna hon var borta så slöade jag hemma hos mamma och pappa. Sen när jag hämtade Viktoria så gick vi och shoppade ett par nya rosa allväderstövlar till henne och hon var väldigt nöjd. Sen fick vi lov att skynda oss hem och fixa lite gröt för att hon skulle hinna till sin längdträning. När skidåkningen var slut så åkte vi hem, Viktoria duschade och jag diskade, plockade och vek tvätt. Både jag och Viktoria var helt slut när det var dax att sova så det tog inte många sekunder innan vi somnade båda 2.
Idag så är det varmt och skönt ute, bara 8-. Viktoria är på skolan och jag ska följa Mamma på Idre och handla. Sen har jag en kurs med jobbet på eftermiddagen idag, det ska bli spännande! Kul att göra något annat på jobbet än bara det vanliga.
Imorn funderar jag på om jag ska hämta Linus, jag jobbar i helgen men Micko är hemma så han kan ha kidsen för nästa vecka när han jobbar så är jag ledig så då kan Linus stanna några dagar. Eftersom det är så dåliga öppet tider på mataffären här i Särna så måste jag planera nu vad vi ska ha för mat i helgen och handla det idag. Jag tror nog att jag ska göra långkok på lördagen (köttsoppa typ). Jag måste göra slut på lite kött i frysen så jag får in matlådor istället nu när Micko är borta på veckorna.
Jag vill permanenta mitt hår och tänkte att mamma skulle hjälpa mej med det men hon lät inte så sugen, men jag ska tjata lite till =) Det är ju lite drygt för det tar väldigt lång tid men jag känner att jag måste göra något med håret nu för jag är så trött på min färglösa raka stripor.
Nehe nu ska jag ta mej en kaffetår och en rök innan det bär iväg på Idre, sen ska jag hänga en tvätt hemma innan jag ska på kursen.
Have a nice day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0