Hemma hos Mor

Just nu är jag hemma hos Mor och har fått mej lite kaffe. Jag brukar åka hit när jag lämnat Viktoria på skolan för att få lite sällskap innan man börjar dagen.
Linus är med mej och leker med alla saker han hittar, han är väldigt sugen på att plocka tomater som Mamma har i krukor på golvet men det är aj aj för dom är inte mogna ännu.
Idag är det ganska varmt ute men regn i luften, fast regnet gör inget så länge kylan håller sej borta.
Micko ringde och väckte mej halv 7 imorse och det var bra för det tog lite tid med kidsen innan jag fått dem klar för dagen men det har varit lugnt och skönt hemma på morgonen.
Linus är på strålande humör och jättemysig, igår satt han med mej och läste en bok. Det är härligt när barnen kan ta det lungt ibland och bara mysa tillsammans.
Idag vet jag inte riktigt i vilken ände jag ska börja. Jag ska nog riva upp några säckar med kläder och tvätta som jag hittade i förrådet igår. Endel av det är vinterkläder som tillhör Lars så jag tänkte jag skulle ställa iordning hans kläder för det börjar ju bli vinter här nu snart så han ska få dem på söndag.
Sen lär jag nog städa Viktoria´s rum. Det har varit ett bombnedslag där nu i några dagar och jag tänkte att jag skulle måla 2 garderober där inne innvändigt så då måste jag få undan alla leksaker först, sen har jag en garderob i hallen som ska målas.
Men nån målning blir det nog inte så länge Linus är hemma =) Men jag kan ju ställa iordning så det är klart att börja med det när han åkt till sin Pappa sen.
Nehe nu ska jag dricka en kopp kaffe till sen ska jag knalla över till blomsteraffären och köpa lite ljung spm jag ska ha på entréverandan som jag ställde iordning igår så det ser hemtrevligt och mysigt ut!
Bara 9 dagar kvar tills älsklingen kommer hem igen <3

Kommentarer
Postat av: Cilla

sv: Ja så kan de vara, du får väl höra av dig på söndag, ska ev följa Linda till Falun men hoppas du kommer... Ha det bra kram!!

2008-10-09 @ 17:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0