Snart ska jag sova som ett barn!

Ikväll har jag varit ute och gått med alla brudarna och sen stannade Cilla kvar en bra stund och höll mej sällskap. Älskar att träffa mina brudisar och få prata av sej lite ;)
Jag har suttit och läst endel bloggar ikväll och reagerade på att nästan alla skriver om hur vuxna dom är och hur dom vrider och vänder på livet för att bli mera vuxen. Det är alldeles som att de som skriver om detta strider och kämpar för att vara den mest "vuxna" eller hur jag nu ska uttrycka det. Det är mode att vara vuxen. Det är status.
Själv känner jag att jag strider för att behålla min ungdom så länge som det bara går och för varje vuxenpoäng jag plockar på mej så försöker jag att göra mej av med 3.
Jag kommer att bli en sån morsa som barnen skäms över när de kommer upp i tonåren som stjäl undomarnas hippa uttryck och stil :P
Ja ja, hur som helst så tror jag att mina barn kommer att få en väldigt fin uppväxt som de kommer att minnas med värme och glädje och att det kommer att uppskatta att de har en galen mor som inte är som alla andra vuxna utan jag kör mitt eget race och det hoppas jag att mina barn kommer att göra med för då kan man komma så långt man vill!
Varför ska man växa upp så fort? Vart har man brottom? Är det för att man vill känna sej bättre än alla andra? Den som är mest vuxen, den är bäst?!?
Släpp loss och känn vad härligt det är! Man lever bara en gång ;) Åh det kan man faktist göra även om man är vuxen för det går att släppa loss med vett och man behöver inte gå med näsan i vädret och vara bättre än alla andra i alla lägen för då blir man väldigt ensammen och som ensammen så förstår jag att det är svårt att släppa loss.
Sen kan man ju fråga sig: Vad är vuxen? För när man är barn och gör saker som man inte får göra förän man är vuxen, då är man en slyngel och när man är vuxen och äntligen borde ha rätt att göra dom sakerna, då är man omogen och korkad!?! Denna underliga värld!
Nog med dravvel. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0