Min bil

Är det något som kan få min hjärna att koka över så är det min bil. Nu är den så trasig överallt så det är ett under att den rullar över huvudtaget. Jag blev så förbannad imorse när jag blev ståendes utanför dagis för att tändningslåset är glappt och inte fungerar ordentligt så man måste sitta och pilla i en kvart innan man får fart på bilen. Dessutom så har min käre sambo smort nyckeln för att det ska gå lättare så jag kan inte ta i den för då får jag svart olja överallt och det vill jag inte ha på händerna eller i handväskan och på kläderna *suck* Va trögt allt känns ibland och vilket pyssel med denna bil som man måste ha fingertoppskännsla med för att den ska gå ordentligt.
Därför satt jag och funderade på hur många fel det är på bilen egentligen och kom på att jag ska skriva ner en lista på det. Det funderade jag på andra gången jag inte fick igång den idag utanför affären...

Tändningslåset
Tommgången (ibland gasar den av sej själv när man har kopplingen nedtryckt och ibland puttrar den och vill lägga av)
Fläkten, fungerar bara på on och off och jag måste ha den på full värme om jag har bilen på tommgång annars så kokar den.
Vindrutetorkarna, låter så illa så man kan tro att dom är på väg att flyga av om man måste använda dom.
Dörrlisterna, sitter löst allihopa vilket gör att det låter så mkt i bilen att det inte går att samtala i normal ton och man hör inget vad någon säger.
Motorn, är så slö att man kan inte köra om någon som ligger i 70 på 90 väg. Sen läcker den olja nånstans.
Kylaren är det små sprickor i så den läcker vatten.
Växellådan är trasig så 4:an går nästan inte att få i.
Bakaxeln är slut så det knackar och skakar i hela bakändan.
Bilbälterna är så tröga att det nästan inte går att få fast dom och måste smörjas iaf 2 av dom.
Blinkers, ratten sitter snett och det gör att det går inte att få i blinkersen när man svänger till höger utan att man måste ta i så det låter som att man bryter av den och sen åker den ur innan man hunnit svänga.

Jag tror att jag har kommit ihåg alla fel och brister men det skulle inte förvåna mej om det är mera bara det att jag är så van det så jag glömmer bort det. Jag ska då iaf ta ett snack med min käre sambo att han får lov att prioritera min bil före allt annat skrot på gården för han är ju faktist en duktig mekaniker.
Men det är väll så att skomakarens barn går barfota!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0