29:e Maj, Torsdag. Yvonne & Jeanette

Det börjar dra ihop sej till kalas nu och jag blir mer och mer nervös för varje dag som går om vi ska glömma något. Jag känner att jag glömt att bjuda någon av mina nära vänner men jag borde inte ha gjort det för jag har gått igenom alla vänner jag har i telefonboken och bjudit dem. Sen funderar jag på om man ska leta reda på nr till lite gammla vänner, det hade ju varit ett fint tillfälle att få träffa dem som man inte sett på länge.
Vad det gäller Särningarna så spelar det ingen roll vilka som är bjudna, dom bilar som ska ner kan se till att bli fullsatta för jag känner er allihop ändå även om ni inte fått nån inbjudan ;)
Hur som helst så tror jag att det blir kul! Lars hjälpte oss att fixa bord igår så nu tror jag att vi fixat så att alla ska få platts att äta tillsammans sen är det nervöst om alla stolar räcker men den som inte anmält sin ankomst får skylla sej själv och sitta på gräset ;)
Igår så räffsade jag och Lajsan här ute så nu är det ännu finare på gården. Lars har fixat ett stort fat han ska göra grill av idag och senare på kvällen så kom 2 av brudisarna hit så vi gick på en promenad. När vi gått en bit så fick vi syn på en orm, som tur var så var den död, annars hade troligen jag dött av skräck! Äckeldjur, hade inte Becky varit med med sina falkögon så hade jag aldrig sett den och det innebär att jag lätt skulle kunna trampa på en levande orm *tuppskinn*
Igårkvälls så kom mina svärföräldrar hit med glass och en födelsedagspresent till mej, vad söta dom är! Jag fick en solstol en sån här baden baden eller vad den heter, den är iaf stor med en tjock madrass och den ska prövas idag!! Så mumsade vi på glass allihopa och det var smaskens! Mysig kväll!
Idag ska jag fortsätta alla förberedelser, ska ställa ut bord och stolar och se om mina beräkningar stämmer för då borde det få platts 26 personer vid bordet. Sen ska jag fundera på eventuella stafett lekar och så måste jag ta upp kött ur frysen och åka på systemet idag. Jag måste kolla om vi har tändvätska och så ska det städas lite innomhus.
Jag måste städa min byrå i hallen där jag har en massa skit som bara ligger och samlar damm.
All tvätt ska tas in och vikas och så ska det hängas en ny som jag har i maskin nu.
Det är väll alla planer jag har just nu.

För 2 dagar sedan så planterade jag och Viktoria frön ute i landet med klätterväxter och igår så satte Lars upp en klättervägg han byggt åt oss så iår hoppas vi att det blir ännu finare land för det blev ju jättefina blommor förra året fast än vi inte planerat något seriöst men iår har vi ju lite tanke bakom planteringarna :) Ska bli spännande att se hur det blir och så har vi planterat solrosor efter solväggen, hoppas att det växer fint!

Kommentarer
Postat av: Cilla

Ni får gärna ha Dex, ska höra med pappa annars så får ni gärna ha han tills pappa slutar jobba!:)

2008-05-29 @ 10:54:05
Postat av: Smulan

Ha! Så länge var du avundsjuk på min solstol:P Du har nog allt bra snälla svärisar du! Tur att ormen var död, alla måste väl få leva i vår herres hage men just snakes är lite creepy inåt ungarna. Vilken fart det är på er måste jag säga! Ser fram emot lördagen puss

2008-05-29 @ 20:53:07
URL: http://smulansscrap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0