22:a Maj, Torsdag. Hemming & Henning

Idag har jag haft sovmorgon ända till halv 9 :) Barnen sov sött när Lars åkte till jobbet och det är jag glad för! När jag ska till jobbet så kliver jag upp så tidigt och väsnas med toalock, dusch, vattenkokare och knapplet från tangentbordet sen lyckas jag alltid smälla i dörren när jag går för den är inte som den ska så det går inte att stänga den riktigt annars. Lars är lika imponerad varje morgon jag jobbar ;)
Idag så ska det bli pyssel här hemma, vid 7 imorse så regnade det nå jevelusiskt, det har visserligen slutat nu men det blir ingen aktivitet ute idag för det är så grått.
Här hemma har tiden stått still när jag jobbat, älsklingen har tagit rätt på all disk och det är ganska så fint ihopplockat men golvet är ju så äckligt så man fastnar i det och tvätthögen är inte att leka med! Men han är strong ändå älsklingen även om jag önskar att han hade kunnat skura golvet och tvätta lite då och då.
Igår så målade Lars klart dom sista 2 ytterväggarna på vårat hus, vi hann ju inte måla locken på 2 väggar i höstas innan snön kom så huset har sett ut som en polkagris i vinter men nu ser den ut som en röd liten stuga :) Fast han har inte tagit ner ställningarna än för det ska målas en gång till men sen är det klart!
Jag måste avmaska katten idag, Lars berättade en mindre trevlig historia om hur katten kräktes upp en mask på våran hallmatta igår så det blev ilfart till apoteket och få tag i avmaskningsmedel. När jag kom hem sen så upptäckte jag att jag hade redan avmaskningsmedel hemma så nu har jag så det räcker länge! Hur som helst så ska jag leta rätt på katten nu och väga han.
Idag har jag upptäckt att mina blommor i köksfönstret har börjat blomma! Dom är så lila och fina! Jag trodde ärligt talat inte att det skulle komma några fler blommor för jag har varit så elak åt mina blommor och torkat ut dom lite då och då för jag glömmer av dom men dom ville tydligen sprida lite glädje med sin skönhet och tur är väll det för mej ;)
Nu ska jag hoppa in i duschen!

              
Vist är dom fina? Man kan ju tro att jag har gröna fingrar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0