Tips till småbarnsföräldrar som vill duscha

Alla som har småbarn vet att det är inte alla gånger så lätt att få duscha och piffa upp sej själv när man är ensammen vuxen hemma för att den andre föräldern arbetar.
Nu vet jag att alla barn är olika och den här metoden kanske inte fungerar på alla barn men den är värd att testa iaf.
När du kliver in i duschen så sätt barnet i matstolen och spänn fast med sele vid handfatet. Fyll handfatet med vatten och lite badleksaker. Om du känner dej osäker med matstolen för att barnet kan skjuta ifrån den baklänges så den tippar så ta ett spännband och fäst mellan matstolen och handfatet.
Nu kan man ju inte dra för duschdrapperiet naturligtvis för man lär ju ha koll på vad dom gör men min grabb han tycker att det är väldigt intresant att titta på Mamma när hon duschar, inte minsta lilla gnäll.
Det bästa utav allt är att jag slipper stressa som jag annars gör när han sover middag för att hinna innan han vaknar!

image104

Kommentarer
Postat av: Elenore

Smart! Får lägga det på minnet till den dagen det är min tur ;-)
Polisen stog i Sälen (Fiskarheden) och hade fartkontroll i måndags, mindre trevlig avslutning på påsken :-(

2008-03-28 @ 14:27:43
URL: http://hubbis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0