15:e Mars, Lördag. Kristoffer & Christel

Idag har jag och Älsklingen löst melodikrysset med lite hjälp utav farfar på 2 frågor. Det är riktigt kul att lyssna på melodikrysset tycker jag. Viktoria och Lars har gått ut nu fast Viktoria är ute under protest. Hon kan inte vara ute för att:

  • Det är för kallt.
  • Det är för blött:
  • Vantarna är blöta (hon hade tagit ett par jättetunna)
  • Hon anser att hon varit ute i 5 timmar  (= 5 min)
  • Det är för mkt snö i lekparken
  • Skorna är blöta (hon drog upp overallen och stoppade snö i sidorna på skorna)
  • Nu så vill hon vara inne för att hon vill det bara

Okej hon ska få vara inne nu, hon klarade en halvtimme iaf. Jag ska väll se om jag ska följa med henne ut efter lunch sen och aktivera henne lite. Ibland så tror jag att barn i dagens samhälle har så mkt leksaker att det tappar sin fantasi och påhittighet.
Jag ska iaf ta in Viktorias grejor hon har i bilen och sen ska jag tvätta och så ska jag slå in Lars paket nu när han är ute. Det är etapp ett på dagen!


Kommentarer
Postat av: Linda

Hon är klyftig din tös! Snö på insidan av skorna hade jag aldrig kommit på.

2008-03-16 @ 23:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0