9:e Juni, Måndag. Börje & Birger

Idag fyller äldsta syrran Nilla år, grattis till dej!
Solen skiner idag men det blåser ganska så hårt ute. Idag ska jag fördriva tiden med att fixa papper som ska fyllas i och skickas in osv. Viktoria skulle ha varit på dagis idag men hon ville ha sommarlov nu så jag har ringt dagis och meddelat det. Det är då skönt att bara få vara hemma tillsammans med båda barnen när man är ledig.
Sen har jag lite viktiga telefonsamtal som jag måste ta itu med idag, det märks att det varit långhelg.
Igår fick jag iaf undan ganska mkt småplock här inne så idag ska jag dammsuga och skura.
Igår upptäckte jag något riktigt roligt, mina frön är på väg att växa upp! Jag har satt lite slinger krasse och luktärter i blommlandet och lars har byggt en klättervägg eller vad jag ska kalla det till dem. Sen har det kommit upp en liten solros! Nu är det bara att hålla tummarna för att jag lyckas driva upp dem!
Sen har jag sett att smultronen blommar i gräsmattan så nu blir det klippförbud på baksidan ;) och så har jag fått knopp i akleian i vardagsrummet, ganska otroligt för jag har haft den blomman i 6 år och den har aldrig blommat så det ska bli riktigt spännande att se!
Jag ska nog ägna en stund åt kameran sen och föreviga mina små skott och knoppar ;)
Nu ska jag ge Viktoria frukost, Linus har redan ätit sin välling och sen ska jag nog sminka mej lite. Barnen är så lugna och snälla nu så det gäller ju att passa på och pyssla om sej själv lite ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0