30:e Juni, Måndag. Elof & Leif

Inatt så satt jag och betalade Lars räkningar och det var en sådan skräckupplevelse att jag nästan inte kunde sova. Det var räkningar för över 11000 och då har jag redan betalat min hög som var på 5-6000. Det är bara för att vi fått räkningar på skatt och försäkring på 2 av våra bilar på samma månad *suck*
Men nu har jag satt mej och skrivit ner en bokföring över vad vi hade för räkningar den här månaden och ska fortsätta med det resten av året för då kan man gå tillbaka och se nästa år vad man hade för räkningar eftersom sådana räkningar som telefon, bilskatt och försäkringar oftast kommer samma månader på året så är man ju förberedd nästa gång. Nej, det är inte min egen idé... det är min äldsta syster som tipsade mej eftersom hon och hennes sambo gör så för att ha stenkoll på ekonomin.
Igår så jobbade jag sista skiftet och nu är jag ledig en hel vecka! Men hela veckan är naturligtvis redan uppbokad på en massa saker som vi ska hinna med. Så idag ska jag ägna mej åt hemmet, få lite ordning och så ska jag packa åt Viktoria för hon åker till sin Pappa på Onsdag. Jag måste naturligtvis sätta mej och skriva en lista på vad jag och Lars ska ha med oss på Torsdag när vi ska åka på semester så att jag inte glömmer något viktigt som att ladda kameran eller nått.
Min söta Mamma har sytt innerfickor på våra jeansjackor så man ska slippa släpa på någon handväska. Vad sjukt det är med jackor som kostar 1000 spänn st och så är det inga innerfickor? Jag trodde att det var standard på jeansjackor!
När jag ändå är inne på pengar så kan jag berätta att nu har vi beställt ett kylskåp till huset! Så nu så börjar köket på att likna ett kök snart, diskbänken och diskmaskinen är på plats redan så det händer litegrann iaf :)
Nu måste jag sörpla i mej kaffen och göra lite nytta, Viktoria tjatar om att hon vill ringa nån kompis så jag ska väll skjutsa iväg henne sen så hon får leka lite.

Kommentarer
Postat av: wooltiti

Det är ju helt annorlunda när man har barn.. Hade jag haft barn hade jag garanterat lagt mej tidigare.. Annars orkar man ju med allt dagen därpå.. Att betala räkningar blir man spyfärdig på varje månad..blääää

2008-06-30 @ 11:49:50
URL: http://wooltiti.blogg.se/
Postat av: sisen

Ska ni flytta till ett annat hus ? Trodde redan ni bodde i hus, blir lite förvirrad. Säkert för att jag är blond. :p

2008-06-30 @ 17:51:19
URL: http://metrobloggen.se/sis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0