30:e juli, Onsdag. Algot

Ge mej en barnvakt nu! Åh jag hade velat ut och slipat väggarna en sista gång nu och städat kidsens rum för då är det "bara" att måla och tapetsera. Men idag är Lars på jobbet och Farmor har varit barnvakt 2 dagar på raken nu och jag har inte mage att fråga henne igen för hon har ju faktiskt semester. Det är sånna här ggr jag saknar min egen familj för dom hade jag kunnat tjata ihjäl utan problem :)
Jag ska nog sätta Linus i barnvagnen istället och knalla upp till svärmor och riva i hennes blommland, jag har ju inga egna än så då fördriver jag tiden i hennes! Jag borde egentligen vara hemma och städa eftersom det ser förjävligt ut här inne men jag vägrar att vara inne en sån här solig och fin dag!
Det skulle bli sämre väder till helgen, då ska jag visserligen bort men söndagen är jag hemma så då kan jag städa.
Inatt när jag satte mej på toaletten och hade planerat att få sitta där en stund i lugn och ro så upptäckte jag en medelstor spindel hänga vid toalettstolen, detta resulterade i att jag var nära att väcka hela familjen innan jag klarade av att sansa mej och få på mej byxorna sammtidigt som jag flyger av toalettstolen. Till min stora lycka så har jag ju köpt mej ett elektriskt racket som är mkt bra att ta död på insekter med så jag hämtar det och grillar den lille rackaren. Saken är den att den blev verkligen grillad, spindlar har tydligen väldigt mkt hår på kroppen så det fräste och rykte ganska rejält innan jag konstaterade att han är nog väldigt död så när jag åter satte mej för att få sitta i lugn och ro så luktade det så mkt grillad spindel att jag kunde inte sitta kvar tills jag blev klar så jag gick å la mej istället....
Jag kunde nästan inte gå in på toaletten imorse heller utifall det skulle vara nya muterade varelser där inne för jag vet att dom gillar just toaletten så jag får väll gå på dass hos svärföräldrarna sen.

Kommentarer
Postat av: Elenore

Haha du är rolig du! Men en sån där elektrisk sak kanske man skulle skaffa sig. Har jätte mycket spindlar hemma - usch!! Det är väl så när man bor i ett gammalt stenhus...

2008-07-30 @ 14:46:55
URL: http://hubbis.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahaha du skriver med sån inlevelse så jag har nu sett hela scenariot framför mig asg :D

2008-07-30 @ 20:59:29
URL: http://luella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0