26:e Juli, Lördag. Jesper

I Fredags så åkte vi till Särna som sagt. På kvällen innan vi la oss så gick jag och Lars på en promenad nere vid sjön. Det är flera år sedan jag gick där sist och det är ställen där som jag har många fina och roliga barndomsminnen ifrån så det var både mysigt och roligt att ut och gå lite.
Igår så hjälpte vi Mamma och Pappa att lägga tak på en uteplatts dom håller på och bygger, när det var färdigt så bjöd Mamma på römmgrôt å röding. När vi ätit oss mätta så åkte jag och Lars ut och ställde iordning älgpassen jag har, solen stod högt och svetten rann mellan skuldrorna när man röjde bort sly *yummi*
När passen var klara så åkte vi till storsannhéa och badade, där var Syrran och Ida så vi gjorde sällskap med dom. Det var helt underbart att bada! Det var varmt, skönt och mysigt ;)
Efter det så åkte vi till skjutbanan och övade, jag sköt 3st 5,1or och en 4 på löpande och det är jag mkt nöjd med! Så nu är jag inte så jätteorolig till uppskjutningen sen men det kommer inte att gå lika bra för jag är så nervös när hela laget ska stå och studera en.
Sen när vi pangat färdigt så var det dax att ge Linus kvällsmat och åka hem igen.

Här håller älsklingen på och lägger plast som ska vara under taket


Här ska dom snart upp med plåten


Lars tar igen sej lite, solen börjar stiga högt så karlarna var bra svettiga innan det var klart


Nu ligger plåten på


Pappa och Linus tittar på nya taket


Ida och Lars har fångat en abborre i håv. Jag och Lars hade inga badkläder med oss så vi badade i underkläder, det gick lika bra :)


Här är firren innan han fick simma tillbaka till sina polare igen


Min Pappa på skjutbanan med mitt gevär


Linus leker hemma hos mormor


Här är vi hemma igen och Linus leker en stund innan han ska sova

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0