Nu är det lugnt och skönt

Nu har jag varit på dagis och lämnat Viktoria, efter jag var där så var jag hem till Camilla och drack lite kaffe och nu har jag kommit hem igen. Upptäckte nu när jag kom hem att jag hade en fläck med tandkräm på hakan, vad fin man är när man stressar =)
I morse när Linus stod upp i sin säng så tappade han taget och ramlade så det blev tårar men det gick bra. Sen när vi skulle äta frukost så kravlade han runt på golvet och spydde ner sina kläder och så lade han en kräka på min fot, men idag så var jag förutseende och hade inte tagit på mej några strumpor förän jag skulle åka. Det tog ju sin lilla tid eftersom jag fick byta alla kläder på honom.
Måste berätta en detalj om min vilda fantasi som kan rusa iväg ibland. Igår så höll jag ju på att städa toaletten och jag har äntligen hunnit ikapp med tvätten nu så man kan se botten på tvättkorgen och där låg det en t-shirt som jag aldrig sett förut. Det stod Wäsa nånting på den så jag tänkte att det är säkert något som Lars fått med sig hem när han var ute och festade på juldagen. Stoppade den i tvättmaskinen och tänkte inte mer på det. Sen när det var dax att rensa ur all skit ur badrumsskåpet så upptäckte jag en tandborste som jag är helt säker på att inte låg där när jag åkte till Särna före nyår och Lars åkte ju hem på nyårsdagen och var hemma några dagar ensammen så jag misstänkte naturligtvis det värsta. Jag blev så ledsen så jag kom av mej helt i städningen och blev bara sittandes och väntade på att han skulle komma hem på lunch. När han sedan kom hem så hade jag placerat tandborsten på köksbordet och när han kommer in och sätter sig i köket så stirrar jag med is i blicken på honom och pekar på tandborsten och frågar väsande: Vad är det där?
Lars: Vad då?
Carola: Vad gör den där tandborsten här?
L: Jag vet inte, jag har inte lagt den där!
C: Det är väll för fan inte det de handlar om, jag vill veta hur den där jävla tanborsten tog sig in i lägenheten!
L: Det är ju en av  dom du köpte på apoteket förut, jag glömde min i Särna när jag åkte hem och fick lov att ta en ny.
Snacka om att jag kände mej som en idiot........... När jag sedan frågade om t-shirten så visade sig att han hade fått den på jobbet, en gratis reklam grej.
Så det kan bli när man lider av svartsjuka, under tiden jag väntade på att han skulle komma hem så hade jag redan börjat fundera på vad som skulle hända med barnen, jobbet och boendet osv om det nu skulle vara så att han hade träffat en annan. Det tar inte många sekunder att fantisera ihop en hel skräckhistoria. Ja ja nu var det ju inte värre än så att han ville borsta sina tänder *hehe* Men jag har ju blivit bränd 2 ggr förr så det är väll det som inte går ur mej i första taget, jobbigt bara när man tänker det värsta jämt.
Linus sover lite middag nu så det är aldeles tyst och skönt här hemma nu. Efter lunch så ska vi åka iväg på föräldragrupp och sen ska jag hämta hem Viktoria. Vi fick en ny uppsättning med handdukar i julklapp som jag ska tvätta några ggr nu så jag får ur allt ludd och skit som är i dom när dom är nya. Ska nog kasta ihop lite mos och servera burkskinka till lunch idag, hinner inget annat men det är väl okej att äta tycker jag. Det är så störande att det gror igen så fort här, jag städade ju köket i förrgår och idag ser det ut som skit igen *suck* Men bara jag röjt ihop alla leksaker så ser det väll bra ut igen fast egentligen så är ju inte det någon idé förän ikväll när barnen lagt sig.
Nej nu ska jag sätta igång spisen och tvättmaskinen, ni får ha en bra dag allihopa! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0