6:e Januari söndag, Trettondedag jul, Kasper, Melker & Baltsar

Idag mår jag mycket bättre! Slöade länge i sängen idag men nu börjar jag bli pigg. Det snöar jättemkt idag och det har kommit en hel del snö igår och inatt *kul* Lars har stuckit iväg och ska fixa diesel till traktorn sen ska det byggas snöhögar!
Men jag ska nog hålla mej inne idag tror jag, jag är sugen på att vara ute med men jag har så mkt kläder och skit som måste sorteras så jag får mer utrymme, ska nog höra med min svägerska om hon möjligtvis kanske har någon bra kartong till övers som jag kan lägga gammla kläder i. Annars får det bli en sopsäck. Jag är så less på detta minimala boende och känner att jag måste rensa lite idag, sen är jag så fruktansvärt sugen på att gå igenom de 3 postorderkatalogerna jag fått hem men då får nog Lars dåndimpen om jag beställer nå nya grejor =)
Så vad ska jag göra idag nu då?
* Posta brevet som jag glömde igår
* Tvätta ytterligare en maskin med tvätt
* Vika mera tvätt
* Gå igenom skrubben i Viktoria´s rum och rensa ut all skit
* Sortera alla Linus kläder
* plocka i diskmarskinen och sätta igång den
* Börja planera saker som händer 2008 i nya almenackan
* Vattna blommorna
Jag börjar med den listan så länge så får vi se hur medgörliga barnen är, just nu så leker dom fredligt med varandra men det kan snabbt ändras. Linus ryckte ur sladden till datorn igår och han är på god väg nu med fastän jag har satt upp stolar i vägen men det hindrar inte honom. I morse så stod han på knä i spjälsängen och sträckte sig efter saker på bordet vi har bredvid och lyckades nå i en tomte som jag fått i julklapp, hur kan bäbisar ha armar som är en halvmeter? Det är för mej en gåta!?!
I morse så fick Lars hjälpa mej att hälla i revaxör i ena örat, jag tycker att jag hör så himla dåligt så jag har väl försökt att fixa ena örat nu då, ska ta det andra sen. Men om det blev någon större skillnad vet jag inte.
Nu fick jag besök så jag måste röja upp lite här så det går att komma in.
Ha da! Kram

Kommentarer
Postat av: Smulan

Det var allt en skaplig lista du! Skulle ha behövt gjort samma saker själv. Dick är också ute och skottar nu men det är så mkt så vi får nog lov att ringa efter traktorhjälp om han inte ska behöva skotta för hand hela dagen. Puss

2008-01-06 @ 13:27:13
URL: http://smulansscraps.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0