11:e Januari Fredag, Jan & Jannike

Igår så var det full fart hemma här på kvällskvisten, jag städade bort julen så nu blev det lite mer platts här inne sedan granen kom ut. Sen har jag varit upp i stugan och mätt fönstren, när jag gjort de så satte jag mej och gjorde 2 feta order till Jotex och Ellos =) Så nu har jag beställt sofföverdrag som är brunt, svarta gardinstänger med änddekor, draprings krokar, gardiner och några ljuslycktor. Sen har jag legat och funderat på morgonen vad jag vill ha för form av förvaring i hallen till alla hårsnoddar, spännen, hårborstar och hårspray och sånt, det är inte så snyggt att ha det framme på en byro som jag har nu. Kanske man skulle haft ett snyggt badrumsskåp i hallen?? Ja ja, den som lever får se, bygget går ju inte i racerfart direkt.
På kvällen igår så åkte jag hem till Becky och vi gick på en skaplig promenad tillsammans, jag hade naturligtvis stavarna med mej =) Det var tungt att gå nu när jag inte rört mej på en månad så idag spänner det på baksidan av låren.
Idag så har jag legat och lystnat på mina barn. Viktoria har berättat sagor för Linus som suttit i sin spjälsäng och lystnat, vad hon kan mamma´s stora tjej! Sen när hon tröttnat på det så erbjöd hon sig att kamma mitt hår och göra frisyr, så nu är jag jättesnygg med en massa färg glada spännen i håret!
Igår så hade jag lämnat en massa disk på diskbänken som jag inte orkade ta rätt på just då och när jag kom in i köket i morse så upptäckte jag att min älsklig hade fixat det, det är sådana enkla små saker som gör mej så glad!
Idag så ska jag på möte med chefen innom sociala omsorgen i älvdalens kommun, hon ringde mej här om dagen och hade hört att jag var ute efter jobb så vi ska träffas och diskutera möjligheterna idag. Spännande att få testa att arbeta som personlig assistent, jag har alltid sagt att jag aldrig skulle klara av det och nu när jag får möjligheten att pröva så kommer det att bli en rolig utmaning och se vad man går för!
Nu ska jag servera sonen lite mellis sen ska jag kolla om jag har några anständiga kläder att ta på mej inför mötet, hör av mej senare och talar om hur det gick ;)

Kommentarer
Postat av: Smulan

Så du hann med att blogga också idag ja, ja det har jag faktiskt också gjort nu nyss. Låter inte alls tokigt med nån sorts skåp i hallen och jag tror det blir jättefint med brun soffa. Klart att Hon kan mosters älsklingstjej! Moster har aldrig tvivlat det allra minsta *älskar* Vilken härlig inställning du har inför nya-kanske-jobbet. You go girl!! Puss

2008-01-11 @ 13:30:44
URL: http://smulansscraps.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0