Vad skönt!

Jag hann att dammsuga och skura under tiden som Viktoria var på dagis idag *tjoho* Som tur är så älskar Linus dammsugaren, det är det bästa han vet att följa efter den när jag dammsuger för den är så röd och fin, det blev riktigt tråkigt för han sen när jag skulle skura för då får han inte vara på golvet utan måste sitta i spjälsängen och titta på och det är inte så poppulärt att han inte får vara med. Men det gick bra.
Sen har äntligen mina stackars krakar till blommor fått en varsin skvätt vatten idag, det uppskattade dom hörde jag! och så har jag diskat och skurat Linus matstol.
Jag sitter och funderar på vad vi ska äta ikväll, men det får nog bli ärtsoppa tror jag, det är snabbt och enkelt.
Just nu så sover Linus middag och Viktoria tittar på en film så jag ska nog roa mej med att läsa 2 mamma tidningar som jag fick för typ 2 veckor sedan som jag inte hunnit eller haft ro till att läsa igenom än.
Det var då tur att jag var ut i förrådet och hittade Viktorias galonisar igår och sydde dit skoresåren igen för idag var hon torr när hon kom hem från dagis till skillnad från igår, då såg hon ut som ett blötdjur. Medan jag ändå var framme med nål och tråd så passade jag på att laga en barbie klänning som gått sönder och jag blev riktigt nöjd med resultatet. Men jag saknar att få ha en symaskin kan jag säga! Hade ju varit en fin 25 års present :P
Nu så var Viktoria´s film slut redan och nu springer hon bakom min rygg och surrar om hur tråkigt hon har så jag lär nog gnugga energiknölarna och hitta på något åt henne och göra innan hon tjatar ihjäl mej. Det var den läsningen de... jaja, jag får pröva läsa en annan gång. Föresten så ska jag nog läsa en saga för Viktoria nu när Linus sover! :)

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Tur att jag roar några med mina vbloggar iaf ;)

2008-02-19 @ 21:25:14
URL: http://Wysteriia.blogg.se
Postat av: Smulan

Läsa mammatidningar *phfff* in your dreams honney! Borde ha gett upp illusionerna kring sånt vid det här laget ;)Kram

2008-02-19 @ 22:10:14
URL: http://smulansscrap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0