Skriven 16 maj 07

Dikt om våren

Våren är nu kommen och knoppar spruckit klart

Myser av gröna nyanser och florans grönskande fart

Solens strålar värmer och regnets droppar klingar glatt

Hör alla barnen ute leka med sång, rop och skratt

Fåglarna kvittrar och hästarna betar i hagen

Jag myser med pyssel på gården i den ljuva vårdagen

Tankarna kretsa runt liv som komma skall

Livet går ju fram och tillbaka i olika intervall

Men i denna stund så är jag så nöjd

Går i väntans tid med hopp om fröjd

Blommorna börjar svagt visa sin nyans

Tiden är knapp innan de stå i praktfull glans

Tack för att du kommit du efterlängtade vår

Av dig skall jag njuta nu när du i full prakt står


Jag håller på och rensar bland mina inlägg inne på lunar och kom på att jag vill spara den här dikten jag skrev förra året och gör det här så ni kan läsa och kommentera den igen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0