Liten fågel

Idag har jag krattat löv och fyllt en traktorskopa till, gården är långt ifrån lövfri men det är iaf lite mindre. Jag har testat min nya sekatör och den var värd varenda krona! Det var bara att knippsa av grenarna hur lätt som helst :)
Sen har jag varit och handlat till morgondagen och gjord egen marinad så nu har jag skurit upp fillén och marinerat den. Jag har varit hemma hos svärföräldrarna med och gjort hemgjord pizza som vi kalasade på allihopa.
Barnen har varit ute hela dagen idag och undersökt allt som naturen har att bjuda på. Jag och Linus har studerat en jättestor skalbagge som var större än Linus hand och Viktoria har räddat en fågel från kattens klor ikväll. Vi tog in fågeln och bäddade ner den i en bunke, där fick den ligga tills den lugnat ner sej och började röra på sej och nu så släppte vi ut den och den skuttade iväg. Får väll hoppas att katten inte får tag i den igen.
Lars och Roger har åkt runt med traktor på gården och sammlat ihop en massa kvistar och skräp som ska till brasan så nu börjar det bli riktigt fint på gården, hoppas att det börjar bli grönt ute nu snart :)
Syrran har tittat förbi en snabbis idag och sett Viktoria´s fina blommland och nyss så var Becky hit och drack en kopp kaffe.
Becky och Cilla kommer hit lite senare så ska vi gå på en promenad tillsammans!
Nu ska jag ladda diskmaskinen och sen ska jag gå ut och känna på tvätten om den är torr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0